Participating towns and cities

ItalyMarsala, Italy

Population:
83.071 inhabitants
Department:
Comune
Contact:
DI GIROLAMO ALBERTO
Via Garibaldi
Marsala
(++39) 0923993220
Marsala already registered 3x for EUROPEANMOBILITYWEEK in: 2017 2014 2013

Participation 2017

Activities within the week Activities within the week

Marsala organises activities during EUROPEANMOBILITYWEEK 2017, taking into account the annual theme.

All week
Per l'intera settimana, dal 16 al 22 Settembre, su tutte le linee urbane, sarà valido uno speciale biglietto giornaliero stampato con il logo della "Settimana Europesa della Mobilità" al costo di € 1,00.

Permanent measures Permanent measures

Marsala implements one or more new permanent measure(s), which contribute(s) to modal transfer from private car to environmentally sound means of transport.

Public transport services
Improvement and extension of the public transport network (creation of HOV lanes for public transport modes, new stops, new lines, reserved areas etc)
Improvement and extension of the public transport services (express services, increase frequency etc)
Per la Settimana Europea della Mobilità saranno raddoppiate le corse della Circolare Urbana Gratuita aumentando la frequenza da 30 minuti a 15 minuti. La Circolare Urbana collega 3 parcheggi pubblici.
Traffic calming and access control scheme
Speed reduction programmes in zones near schools
New traffic regulations: traffic circulation and parking
Per la Settimana Europea della Mobilità saranno aumentate le ZTL (Zone a Traffico Limitato).
Accessibilities
Enlargement of pavements
New forms of vehicle use and ownership
Launch of online car-pooling and car-sharing schemes
Use of clean vehicles
Mobility management
Launch of awareness-raising campaigns
Create systems for buses and walking trains
Further info
Continua il programma dell'Amministrazione comunale di Marsala per rendere la città sempre più vivibile e con meno traffico automobilistico. Vanno in tale direzione sia le aree di sosta gratuita (Piazza Stadio, Monumneto ai Mille ed ex Scalo merci della Ferrovia) che il bus - anch'esso gratuito - che collega entrambi con gli altri parcheggi comunali (Piazza Del Popolo e Via G. Anca Omodei), nonché le nuove agevolazioni previste ora nel piano tariffario del Servizio Municipale Autotrasporti. Le disposizioni dell'Amministrazione comunale, rappresentano un ulteriore stimolo a muoversi in città con i mezzi pubblici. Sono state, inoltre, predisposte tre tipologie di carnet (con un risparmio che arriva fino a 7 euro). In particolare, il carnet da 12 biglietti di corsa semplice su tutte le linee costa 12 euro, quello A/R 20 euro e il carnet giornaliero (sempre da 12 biglietti per tutte le linee) ha un costo di 35 euro.

Car-free day Car-free day

Marsala carries out a Car-Free Day 2017 and closes off one or more streets to traffic, and opens it to pedestrians, cyclists and public transport.

Zone opened to residents on Car-Free Day:
Nella Giornata del 22 Settembre sarà chiusa al traffico una notevole porzione del centro storico e alcune importanti arterie cittadine.